Tehotenstvo : tretí trimester (28tt- 40tt)

 Tretí trimester by som nazvala asi takto : obuť si ponožky alebo topánky je naozaj výkon, alebo niektoré topánky sú zrazu malé. Ale aj, je to čas kedy si musím zobrať zrkadielko do sprchy 😁




Siedmy mesiac u mňa bol perfektný. Bola som prekvapená ako perfektne som sa cítila. Energie som mala cez deň na rozdávanie. Až ku večeru som cítila únavu. Nič ma nebolelo, len sa mi nepríjemne obliekalo oblečenie. Dokonca som síce pomaličky vystúpala na  kopec.



Ôsmy mesiac tehotenstva to všetko začalo. Prvý poslíčkovia mi pripomenuli dobu spred 9tich mesiacov. Aké to bolo zažívať bolesti, počas ženských dní. Boli síce veľmi slabí, ale ja tú bolesť tak nemám rada, že som si ju hneď všimla. Tu už vám idú hlavou rôzne veci a pomaličky si začínate uvedomovať, čo sa vlastne deje. A tiež ako blízko cieľa ste. V tejto fáze tehotenstva išiel čas ako šialený. Prisahám, že nikdy neplynul rýchlejšie ako počas 8meho mesiaca. 

Jednu noc som mala takú, kedy som vôbec nespala. Poslíčkovia, tvrdnutie brucha a k tomu stres, že čo sa deje. Našťastie to na druhý deň prešlo.  

Spánok bol veľmi nepríjemný. Chodila som cikať 3-4x a potom sa mi nedalo vôbec zaspať. Malý ma kopal na jednom ale aj na druhom boku. Ležanie na chrbte bolo veľmi nepríjemné. Takže spať ani tak ani tak. 



V tomto období som sa začala aj viac potiť ako pred tým. Oči som mala neskutočne citlivé. Koľkokrát sa mi stalo, že som len tak ležala a tiekli mi slzy od tej citlivosti. A keď som si dala špirálu ani mi tam nechcela poriadne držať. Mihalnice som mala nepoddajné. 

Kríže a nohy ma veľmi boleli. Pri varení som si musela každú chvíľu sadať. 


Prestalo mi chutiť aj jesť. Keď som si niečo dala najprv mi z toho prišlo zle. Mala som pocit, že sa snáď povraciam. Takže som to musela predýchať a po chvíli to prešlo. Občasne ma pálila aj záha. Ale nebolo to nič výrazné.

Bábätko intenzívne kopalo a premiestňovalo sa. Štikútky som cítila veľmi často, aj ráno o 4tej.



Keď nastúpil deviaty mesiac, zas sa všetko zmenilo. 😁 Akurát poslíčkovia, tvrdnutie bruška a nočné výlety na WC ostali. Chrbát ma bolel stále aj kríže. Ostatné veci pominuli.


Lepšie sa mi spalo, znova mi chutilo kadečo a nebolo mi zle. Oči som už nemala také citlivé. Kopkanie som cítila už pomenej. Bábätko sa skôr naťahovalo a vytláčalo mi kožu zvnútra. Štikútok už nebolo tak veľa. V tomto mesiaci akurát nastúpil stres a panika, že sa to všetko blíži. Človek už iba čaká kedy sa to stane a dúfa, že vtedy nebude doma sám. 

Aniball

Začala som cvičiť aj s aniballom. Vtedy som si to asi najviac začala uvedomovať, že vlastne o pôrode nič neviem. Že vôbec nemám tušenia ako dýchať ako tlačiť. A to mi aniball ukázal hneď prvý deň. Napozerané mám už asi všetky videá na youtube o pôrodoch. Ale tam to vypadá akosi ľahšie ako to v skutočnosti je.  


Pobalená do pôrodnice už som bola v 8mom mesiaci a izbičku sme mali tiež už nachystanú aj s výbavičkou. 





Kočík som objednávala  neskoro, takže ten nám prišiel až po tom čo sa miminko narodilo.  


Z deviateho mesiaca sme si spolu užili 2 týždne, pretože malá guľka sa rozhodla prísť o pár dní skôr. 🥰🥰🥰🥰

Posledná fotka s bruškom 💙




Pozri tiež :

Prvý trimester

Druhý semester

Komentáre