Operácia Nosa : Fotky pred a po

Je až neuveriteľné, čo všetko vám pri operácií s nosom robia a vy sa po narkóze prebudíte a máte pocit akoby ste len spali .

Chcela by som vás ešte upozorniť, ak nemáte záujem vidieť fotky po operácii a nerobí vám dobre, pohľad na opuchnutú a modrinovú tvár, že tento článok možno nebude pre vás a radšej ho ani nečítajte.





Nechcem nikoho znechutiť ale chcela by som tým z vás , čo premýšľajú o tejto operácií poradiť a trošku priblížiť, čo to všetko obnáša.







1.  Tak, začala by som asi tou najdôležitejšou vecou a to je ROZHODNUTIE. Je dôležité aby ste vedeli, že naozaj chcete podstúpiť takúto operáciu. Sú s ňou spojené riziká s ktorými, ak sa naplnia, budete žiť vy. Ja som vedela, že chcem operáciu odjakživa . 

Moja nosová prepážka bola pokrivená a posunutá do ľava. Vždy som mala problémy s dýchaním, niekedy som až lapala po dychu. S tým bola spojená únava, časté bolesti hlavy, neustále smrkanie aj keď som nebola chorá. 


pred operáciou


Najhoršie však bolo to, že sa mi nedalo dýchať. Zle sa vám vtedy zaspáva aj spí. Až kým som nepodstúpila túto operáciu som nevedela čo je dýchať a normálne sa zhlboka nadýchnuť.

2. Takéto rozhodnutie človek neurobí z večera do rána. Vždy som po tom túžila ale nikdy som sa neodvážila na to . Až posledný rok som rozmýšľala intenzívnejšie a hľadala som informácie. INFORMÁCIÍ je o tejto operácií na internete fakt málo. Preto mi možno aj tak dlho trvalo kým sa na to dám.  Ale niečo sa predsa dá nájsť .

3. Práve podľa recenzií som si našla doktora, ktorý je zároveň aj  ORL lekárom . A tak som mala vnútorný nos preplatený zdravotnou poisťovňou. Neviem, či je taká možnosť aj keď si vyberiete čisto plastického chirurga. A práve VÝBER CHIRURGA je veľmi dôležitý. Po konzultácií by ste sa mali cítiť dobre a mali by ste mu dôverovať. 

4. Termín závisí od každého doktora zvlášť, no ja som ho dostala 3 mesiace od konzultácie. Tie 3 mesiace boli všeliaké. Rozmýšľala som či mi to za to vôbec stojí a či to nie je lepšie tak ako to je. Čo ak sa niečo pokazí alebo čo ak to bude po operácií ešte horšie ako pred ňou . POCHYBNOSTI sú prirodzené - veď predsa je to zásah do tela a taký nos len tak pred svetom neskryjete . 

5. Operáciu som mala 8/10/2018 v Banskej Bystrici . Zobudila som sa po narkóze s ľadom na očiach a ešte som ich mala zalepené páskou. Behali okolo mňa zlaté sestričky. Po zobudení som sa cítila super. Jediné, čo bolo nepríjemné bolo to že som cítila ako sa mi prelieva krv v nose. Bolo treba piť veľa tekutín a tým, že som sa snažila ten čaj prehltnúť tak sa mi to tam celé hýbalo. Prespala som tam noc a na druhý deň som už išla domov s tým, že o 7 dní bude kontrola. 



6. Spať musíte rovno najlepšie je mať pod sebou 300 vankúšov aby ste mali viacmenej polohu v sede.  DÝCHATE ústami takže ak sa vám aj večer podarí zaspať, ráno sa zobudíte akoby ste umierali . Také sucho v ústach som nikdy v živote nemala. Je to úplne najhorší pocit. Po tom ako sa napijete vody je všetko zase OK. Ale ten prvý pocit hneď po prebudení je hrozný lebo neviete čo sa deje :D 

Tvár som mala neskutočne opuchnutú. Na nose som mala dláhu , ktorá mi na nos tlačila a občas sa mi aj vysúvala a musela som ju naprávať. Modrinky som mala hlavne na viečkach a pod očami. Žlté, modré fialové hmm proste všetky farby. Opuch bol  najhorší prvý týždeň . Ale studené obklady pomôžu. A bolo treba si niekoľkokrát denne striekať Alia Mare sprej do nosa. Ktorý vám ten nos krásne prečistí. Používam ho doteraz. 





7. Na prvej kontrole ( PO 7 DŇOCH) mi dali dole DLÁHU a aj nejaké FÓLIE z nosa. A to bolo naozaj nepríjemné. Chvala bohu, že to trvalo iba pár sekúnd a že pán doktor Kováč je taký šikovný.

Po vybratí tých fólií som sa prvýkrát plnohodnotne nadýchla . Bol to divný pocit. Samozrejme, že vnútro nosa bolo po operácií citlivé a tak som každé nadýchnutie cítila intenzívnejšie.

Pamätám si ako sme boli v aute na ceste domov a hovorím svojmu priateľovi : "Tak takto si ty dýchaš celý život ? "  (to preto lebo mu bolo ťažké uveriť, keď som sa furt sťažovala, že sa mi nedá dýchať.) Musím povedať, že vtedy mi vyšla aj slza (a možno aj jemu) od ŠŤASTIA .

Nos bol stŕpnutý ,a tak sa mi aj vysrmkávalo dosť nepohodlne, keďže som sa ho bála dotknúť . Ešte pár dní som mala na ňom lepky, ktoré som si potom dala sama dole a tie tampóny čo vidíte na fotke som si dala dole po 3 hodinách .




8. Spanie je po vybratí dláhy a fólií omnoho lepšie. Už sa dá spať aj na boku . Modrinky zmizli tak do 3 týždňov a potom sa ich dalo pekne zakryť make upom. A v tejto fáze už bolo treba len čakať . A mala som ešte pár kontrol u doktora.







- nos sa hojí približne 1 rok
- chrupavka má pamäť, takže je možné že sa môže vrátiť do podobného stavu ako pred operáciou
- ANTIKONCEPCIU treba asi ako pred každou plánovanou operáciou vysadiť, ak ju nevysadíte treba o tom lekára informovať
- predoperačné vyšetrenia si vybavíte u obvodnej lekárky, ktorá vás pošle na interné vyšetrenia - za tieto vyšetrenia som neplatila (asi keď išlo o zdravotný zákrok)
- PN je dobré byť myslím, že  minimálne 3 týždne, závisí aj od toho aký veľký je zákrok

Môj zákrok 

  • ja som malá celkovú Rhinoplastiku nosa - čiže aj sekanie a lámanie a následná rekonštrukcia. nemám momentálne ani uzdičku pod nosom - tú čo máte v ústach nad hornou perou. Tam som mala vstrebateľné stehy
  • nezabudnite si zobrať so sebou určite aj BALZAM na pery 


Momentálne ma už nič iné nenapadá napísať. Ak máte nejaké otázky napíšte mi na 
INSTAGRAM : nikolafoxholkova

Môžete mi pokojne napísať aj tu ale skôr vám odpíšem na instagrame . 



pred a po operácií




Ako funguje maska VENEV ? Klikni na video










Komentáre

  1. Krásná práce!! Děkuji Ti za tenhle článek :) moc se mi hodí. O stejné operace do budoucna také uvažuji.

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Moc tě obdivuji, že jsi do toho šla! Já jsem hrozný posránek, co se doktorů a operací týče :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ale nebolo to zo dňa na deň, tiež mi to chvíľku trvalo zo všetkým sa stotožniť s rizikami a s možným výsledkom. Ale zdravotne sa mi nedalo dýchať, takže som len dúfala, že aspoň v tom mi to pomôže :)

      Odstrániť
    2. Ahoj ja to mam ties ze mam prekazku prelomenu a rozmýšľam ci mam dat operovať čítala som co si písala len ja sa bojím ci sa to podarí..som presne s Kosic

      Odstrániť
  3. Ahoj prosím ťa u koho si bola na operacii nosa v BB? Ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Čaká ma to o dva dni. Mam strach a aj sa teším. Držte mi, prosím, palce 🙏

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tak ty si pekna aj pred aj po zakroku takze by ti to ani netrebalo ,ale viem o com pises ked sa neda dychat.Prave kvoli dychaniu som sa rozhodla pre zakrok aj ja.Ale mne sa to este hoji a davali mi aj chrupavku z rebra.Viac komplikovane .

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to je mile :) dakujem ... verim ze sa rychlo regenerujes ...

      Odstrániť

Zverejnenie komentára