Tehotenstvo : a test na tehotenskú cukrovku

Test na tehotenskú cukrovku som absolvovala v 27. týždni. Podľa mňa sa tohto vyšetrenia vôbec nemusíte báť.

Ako to prebieha a čo vás čaká ?


  • deň pred tým ako idete na tento test sa nesmie jesť od 18tej hodiny . Ani ráno nesmiete jest ani piť . Najete a napijete sa až keď budete odchádzať z vyšetrenia.

  • Sestrička vám vezme krv. Hneď potom vám dá vypiť asi pol litra glukózovej vody. Glukózu si treba kúpiť ešte pred vyšetrením v lekárni. Najlepšie deň alebo pár dní dopredu.
  • Po tom ako vypijete túto glukózovú vodu musíte počkať hodinu. Buď počkáte v čakárni alebo sa pôjdete niekam prejsť .

  • Po 60tich minútach pôjdete ku sestričke, ktorá vám vezme  krv.  Potom opäť budete čakať 60 minút v čakárni alebo sa pôjdete prejsť. 

  • Po hodinke pôjdete ešte raz na krv.


Takže krv vám budú brať 3x a čakať tam budete 2x po hodinke .

Glukóza

Na vyšetrenie som išla hneď ráno. Pani sestrička nás tehotné brala prednostne.
Pre mňa bolo najstrašnejšie to, že mi sestrička brala krv z jedného miesta 3x. 

To čakanie sa dalo prežiť. Pustila som si hudbu alebo podcasty.  
Na to, že som nejedla od 18tej hodiny predošlého dňa nemala som ani taký nehorázny hlad.Čoho som sa najviac obávala. Keďže som hladná skoro stále. Sladká voda vás trošku zasýti. 
 
A to ,že je to nehorázne sladké ? ? No ja neviem, podľa mňa to vôbec nebolo také zlé. Mne to dokonca chutilo. Aj keď nemusí vám to dobre sadnúť, ak máte citlivejší žalúdok .

Tak držím palce nech Vám to všetko dobre dopadne. 

Moje ďalšie články :



Komentáre