Pre maminky : bolesť bruška bábätiek do 1 roka

 Bolesť bruška bábätiek je nepríjemná záležitosť. Nie len pre nás rodičov, ale hlavne pre  naše krásne, malé stvorenia .

 Veľmi ma trápilo, keď som videla ,že môjho synčeka bolelo bruško. Modlila som sa nech už prejdú 3 mesiace, lebo vtedy to býva vraj lepšie. No bohužiaľ to ani vtedy neprestalo. A bolo treba stále používať niektoré produkty, ktoré vám spomeniem v tomto článku.

Budem rada ak sa podelíte aj vy o vaše skúsenosti . Možno to niektorým mamičkám pomôže.




1. Umelé mliečko

 V prvom rade je dôležitý výber náhradného mliečka. Ak z nejakého dôvodu nemôžete alebo nechcete kojiť, pravdepodobne ich budete musieť skúsiť viacero druhov. 

Mne sa podarilo kojiť len 2,5 mesiaca, s tým, že som aj tak musela prikrmovať. Mala som máličko mlieka, aj keď som sa snažila robiť pre to maximum.

Začínali sme Nutrilonom. Ten Samkovi vôbec nesadol. A bolo naozaj vidieť, že to bruško je nafúknuté a nechcelo sa uvoľniť. Tak sme prešli na BeBu Sensitiv. Tú nám predpisovala lekárka. 

Bola fajn ale najviac sa nám osvedčil  aj tak  SUNAR

Od značky SUNAR máme obľúbené aj príkrmy ovocné alebo aj obedy. A stále kupujem aj chrumky mrkvové koliečka a hráškové lúsky. Po chvíľke v ústach sa kompletne rozplynú .Čo je super lebo Samka to naučilo hryzkať a nemusela som sa báť, že mu zabehne. Naozaj odporúčam. (to bolo ale mimo bruška)


Ľutujem, že som toto SUNAROVÉ mliečko nezaradila už skôr. Je bez palmového oleja a nebublinkuje tak veľmi, ako napríklad NUTRILON. 


Inak nerozumiem tomu, prečo niektoré značky stále majú produkty, ktoré obsahujú palmový olej. Nie 
lenže výroba palmového oleja spôsobuje ekologickú pohromu ale ....

Vysoký obsah nasýtených tukov v našej strave sa dlhodobo dáva do súvislosti s vysokým výskytom nadváhy, obezity, metabolického syndrómu a všeobecne chorôb srdca a ciev, ale aj niektorých nádorových ochorení.

Preto ak nechcete dávať bábätku palmový olej.  Treba si to na krabičkách dobre skontrolovať. 

SUNAR musím povedať, že Samkovi bruško upokojil. Chutí dobre, má akurátnu hustotu a nezaťažuje bruško .


2. Antikolikové flašky

My máme obľúbené antikolikové flašky od značky MAM a LOVI. Obe tieto značky sa venujú tomu aby ich výrobky, boli pre naše bábätká tie najkvalitnejšie. Či už z hľadiska materiálov alebo funkčnosti. 

Tieto fľašky pomáhajú tomu aby sa dostalo, čo najmenej vzduchu do bruška, ktorý tam potom robí problémy.
značka LOVI

Tieto fľašky na mlieko od LOVI majú cumeľ, ktorý svojím tvarom pripomína bradavku. Vzduch odvádzajú perfektne . Dajú sa použiť aj na inú fľašu a stále fungujú a a plnia svoju funkciu.




Táto antikoliková fľaša od značky MAM, nám tiež veľmi dobre poslúžila. Má odoberateľné dno, vďaka čomu pomáha pri kolike a bábätko spapá minimum vzduchu. Výborne sa čistí, keďže sa dá spodok odmontovať.

značka  MAM




3. Masírovať, masírovať, masírovať ...

Jemná masáž je veľmi dôležitá. Dokáže pomôcť a uvoľniť napäté bruško. Doteraz sa snažím Samkovi masírovať bruško, vždy keď sa dá. Tých príležitostí nie je veľa, lebo mám veľmi neposedné a aktívne dieťa, ktoré nemá čas, strácať čas. :D 
Tiež je super pocvičiť s nožičkami, nech sa to všetko dá do pohybu. :)
Na masírovanie používam kokosový olej na telo a tiež sme používali pupík. 

S Pupíkom sa dobre masíruje. No má takú pre mňa celkom nepríjemnú vôňu a akoby taký štipkavý efekt. 




4. Espumisan

Asi najväčšie uvoľnenie som zaznamenala s ESPUMISANOM

Odporučila nám ho doktorka. 
banánovú príchuť, ale čo je hlavné úplne eliminoval bublinky v mliečku.
Najprv som sa aj bála, že či ten produkt je bezpečný pre dieťa a ešte keď ho bolo treba pridávať do každej fľašky . 



ESPUMISAN funguje tak, že rozloží bublinky, nestrebáva sa a odchádza nezmenené črevom von z tela. 

Zatiaľ nemajú hlásené ani nežiadúce účinky. Ale keďže sme každý iný, môže sa stať, že niekto nežiadúci účinok mať bude . Môže sa tiež užívať dlhodobo, keďže sa nestrebáva a neostáva v organizme ale komplet celé sa vylúči. 


Moja skúsenosť je taká, že ESPUMISAN nám veľmi pomohol. Už som si aj myslela, že Samka tá bolesť opustila, tak som mu ho prestala dávať. No hneď na druhý deň, sa mu znova vrátila. Tak som mu ho opäť nasadila. Nie je naozaj nič horšie ako vidieť vaše dieťa v bolestiach.

Rozdiel medzi fotkami je naozaj iba pár sekúnd. Trhalo mi to srdce. 💔




5. Probiotiká

Ďalšia veľká pomoc, pri kolike a bolestiach. 

upravujú črevnú mikroflóru, zlepšujú trávenie a vyprázdňovanie.  Zvýšený počet prospešných baktérií pomáha posilňovať aj imunitu bábätka . A môžem potvrdiť. 
Moje dieťatko malo horúčku iba raz a to vtedy, keď sa mu na Vianoce predierali 4 horné zúbky naraz. 





6. Rektálna rúrka a feniklový čajík 

S bábätkom je každý deň iný. Niekedy stačil espumisan a probiotíká, inokedy bolo treba použiť aj rektálnu rúrku. 

Feniklový čaj vo vrecúškach od značky HIPP je u môjho dieťatka obľúbený. Keď mu ho dám teraz (v malom množstve) alebo v lete, vždy mám pocit akoby som mala pokojnejšie dieťa

Bruško je uvoľnenejšie a aj prdíky idú ľahšie a bez plaču. Keď sa občas objaví zápcha, tento čajík pekne uvoľní plné bruško. 



7.BABY CALM kvapky

Vám možno pomôžu, lebo videla som, že si ich mamičky často chválili. No u nás nemali žiaden efekt. 


Musím povedať, že nám to chvíľku trvalo kým sme našli to pravé, čo zabralo. 
Pýtala som sa aj priateľovej mamy a tá mi povedala, že aj Samkov oco mal problémy s bruškom do 1 roka.

Niektoré detičky takéto problémy nemajú alebo ich majú len mierne. No ja, keď sa tak spätne na to pozriem, Samko to veru na začiatku jednoduché nemal.

Kombinácia dobrého mliečka, espumisanu, probiotík a kvalitnej fľašky zredukovala bolesť bruška na minimum.


Dúfam, že vaše ratolesti si tým nebudú musieť prejsť a ak aj áno, snáď vám niečo z toho článku pomôže.
 Pretože nie je nič krajšie ako spokojné bábätko, ktoré môže objavovať svet bez bolesti.





Komentáre